ZÂMBIŢI CU DINŢI

Zâmbetul este un salut universal, înţeles şi apreciat în toata lumea. Ne ajută să ne facem plăcuţi în cercul de prieteni, să ne integrăm mai uşor la un nou loc de muncă, oferindu-ne mai multă încredere şi satisfacţie interioară. Atât zâmbetul, cât şi râsul eliberează endorfine în organism, crescând buna dispoziţie.

„Zâmbește și vei avea prieteni, încruntă-te și vei avea riduri!”– este ceea ce spunea G.E., fapt ce ne lasă să înțelegem două dintre cele mai importante substraturi ale zâmbetului: empatia și beneficiile pe care le aduce la nivelul organismului!

Zâmbetul este un instinct, un instinct provocat de fericire și care duce la fericire la rândul său, este cea mai simplă contribuție la îmbunătățirea stării tale de spirit, dar poate și a unui necunoscut.

Învățăm să zâmbim de la vârste foarte fragede și practicăm acest obicei tot restul vieții noastre. Primim un zâmbet pe care, dacă îl dăm mai departe, va ajunge să facă o mulțime de oameni fericiți!

De ce zâmbim?

De cele mai multe ori zâmbim şi râdem când auzim ceva haios. De asemenea, zâmbetul este o expresie a fericirii şi a optimismului, fiind recomandat tuturor, în cantităţi cât mai mari.

Fiind o reacție emoțională cu atât de mare însemnătate pentru noi, ne dorim să fie și sinceră, așa că trebuie să  diferențiem zâmbetele naturale de cele false.

Un zâmbet natural, sincer, este atunci când marginile gurii se ridică, reprezentând starea de bine de la nivelul subconștientului. La nivelul ochilor, în colțuri, se formează linii fine, iar sprâncenele și zona dintre ele și pleoapele superioare se coboară ușor.

Zâmbetul natural este simetric și durează mai puțin decât unul fals, fiind dat de instinct.

Zâmbetul prefăcut sau forțat are alte note care îl deosebesc: colțurile gurii se ridică mai puțin, obrajii au doar o ușoară ridicare, iar ochii tind să se contracte. Totodată, acesta nu transmite aceeași fericire ca un zâmbet natural.

Pentru că este atât de complex, există și o mulțime de tipuri de zâmbete dintre care vom prezenta câteva:

zâmbetul arogant – dovedește mulțumire față de sine și se recunoaște prin buze strânse sau doar puțin despărțite, cu o ușoară ridicare a buzei superioare și ochii strânși;

zâmbetul pe jumătate – acesta transmite un mesaj ambiguu, fie sarcasm, fie jenă, una dintre buze dând senzația de mulțumire, iar cealaltă de nemulțumire;

zâmbetul cu gura deschisă – este un zâmbet larg, cu falca de jos coborâtă și ochii încrețiți. Acesta este un surâs bine exersat și este întâlnit adesea când oamenii sunt filmati sau fotografiați;

zâmbetul cu buze strânse – exprimă încercarea de a masca o reacție de fericire sau bucurie, pentru a rămâne serios.

Beneficiile zâmbetului şi râsului pentru sănătate

  • Schimbă starea de spirit;
  • Reduc stresul şi relaxează organismul;
  • Stimulează sistemul imunitar;
  • Eliberează endorfine (hormonul fericirii);
  • Ameliorează durerea, stimulând organismul să producă propriile sale analgezice natural;
  • Cresc satisfacţia personală.

Ce trebuie sa facem sa zâmbim mai mult?

  • Fotografiile şi filmuleţele haioase, dar şi comediile sunt doar câteva dintre metodele recomandate pentru a stimula zâmbetul şi râsul. De asemenea, este indicat să petrecem cât mai mult timp cu persoane haioase, care ne fac să râdem sau cu bebeluşi, să ne jucăm mai des cu un căţel sau o pisică, şi, nu în ultimul rând, să încercăm să zâmbim chiar şi în situaţiile în care nu simţim nevoia.
  • Pentru a ne crea o stare de spirit cât mai bună, în momente în care situația nu este chiar atât de roz, putem să apelăm la un mic truc.

Trebuie să te angajezi într-o stare.

Atunci când eşti trist, deprimat și îţi dai seama că poate acea stare poate să te afecteze pe o perioadă mai lungă, te angajezi fizic într-o stare. Ai o poziție corporală ce este enunțată de starea pe care o ai, corpul intră în relaţie directă cu interiorul tău (stai mai cocoșat, muşchii feţei încep să nu mai fie încordați). Pentru a schimba acest lucru, te îndrepţi şi îţi iei o poziţie solară, începi să zâmbești, iar la un moment dat, starea începe să se modifice.

  • O metodă actoricească – “yoga râsului”: aceste tehnici implică exerciţii de respiraţie şi râs forţat, care se transformă în veselie autentică atunci când participanţii realizează cât de ridicoli sunt.

Deși virtual, să știi că îți zâmbim și sper că avem parte de același răspuns! Avem un video pe pagina de Instagram @unsroficial cu familia UNSR și zâmbetele lor.

Articol realizat de: Mutu Bianca-Maria și Gheorghișan Bianca

#zâmbetecolorate #bucuriainvingepandemia

Autori

+ posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll Up