Rețetă antistres

unsr-reteta-stres

Cu toții am experimentat stresul în viața de zi cu zi, mai ales atunci când ne simțim supraîncărcați și ne luptăm să facem față cerințelor tot mai complexe. În opinia specialiștilor, este important să conștientizăm că un eveniment poate fi stresant chiar dacă el nu reprezintă un pericol real pentru noi, atâta vreme cât noi îl percepem ca atare.

De altfel, viața între patru pereți, alături de valul informațional la care suntem expuși în aceste zile, poate genera teamă, nemulțumiri și un grad ridicat de anxietate, toate acestea ducând într-o singură direcție – la stres.

Așadar, am cerut opinia psihologului Ardeleanu Constantin și acesta ne-a oferit câteva informații și sfaturi pentru studenți pe care le pot aplica în această perioadă.

,,Pentru a reuși să învingem stresul, trebuie, pentru început, să identificăm sursele de stres, de exemplu, statul în casă, examenele. Trebuie să anticipăm perioadele de stres și să realizăm un plan de acțiune, să ne informăm privind strategiile de adaptare la stres.”

Ce recomandă domnul psiholog studenților să facă în această perioadă – ,, Îi îndemn să se adapteze la învățământul de la distanță nu demult introdus de către universități. Aceștia se mai pot implica în mediul psihosocial, făcând cumpărături pentru persoanele în vârstă sau cu dizabilități. De asemenea, este esențial să păstreze legătura cu cei dragi. Să își păstreze obiceiurile de zi cu zi sau să își facă altele noi, împreună cu ai casei, fie că e vorba de copii, părinți sau prieteni alături de care locuiesc. Să stea de vorbă, să povestească, să gătească împreună, să realizeze activități casnice, să găsească metode de relaxare de tip yoga, să își testeze creativitatea încercând să deseneze sau să scrie, să facă orice simt ei că îi detașează de la situația actuală.”

În continuare, îți venim în sprijn și cu alte câteva sfaturi ce te vor ajuta în special în perioda imediat următoare – sesiunea. Cert este că stresul apare inevitabil, dar adevărata provocare este să învățăm să îl gestionăm cum trebuie.

Pentru început, încearcă să îți îmbunătățești stilul de viață, adăugând în fiecare zi mici momente de relaxare. Nici nu ai idee cât de mult ajută acestea! Spre exemplu, îți poți începe dimineața ascultând muzică.

Cineva spunea la un moment dat faptul că muzica este precum un doctor și a avut dreptate. S-a dovedit că muzica activează anumite regiuni ale creierului ce sunt implicate în mișcare, atenție, învățare și memorie. De asemenea, muzica eliberează în creier dopamina, o substanță chimică ce îmbunătățește starea de spirit și reduce anxietatea. Dopamina mai induce plăcere, bucurie și motivație.

Cred că te-am convins că muzica te poate vindeca. De stres, de tristețe, de îmbufnare, de lipsă de chef. De orice efect distrugător de zâmbet!

Un alt factor ce poate influența pozitiv stresul este plimbarea. Principalul beneficiu al plimbărilor este faptul că îți îmbunătățesc sănătatea mentală. Această activitate alungă stresul, îmbunătățind dispoziția. De asemena, creierul va fi mai bine oxigenat, ceea ce îmbunătățește funcțiile cognitive. Mișcarea ajută creierul să se elibereze de stres. De asemenea, ideal ar fi să te plimbi împreună cu cineva, căci prezența unui prieten te poate motiva și va face plimbările mai distractive. Și nu uita, poartă încălțări adecvate!

Citind poți alunga stresul. Pe lângă faptul că prin cititul unor subiecte variate reușești să îți mărești sfera de cunoștințe, cărțile reprezentând o sursă bogată de informații, conform studiilor, cu cât citești mai mult, cu atât stresul va avea un nivel mai scăzut.

Dacă încă nu te-am convins despre efectele cititului, află că acesta îți poate îmbunătăți memoria. Da, ai citit bine. De fiecare dată când citești o carte trebuie să memorezi personajele, spațiul, acțiunea, conflictul, intriga. Pe măsură ce creierul înregistrează toate acestea, memoria devine din ce în ce mai bună, mai eficientă. Așadar, încearcă să citești aproape în fiecare zi ce îți place, ce consideri că te reprezintă, ce te atrage, despre ce informații simți că ai nevoie.

Nu neglija alimentația!

În primul rând, te încurajăm să consumi cât mai multe fructe și legume, acestea conținând cele mai multe vitamine de care tu ai așa mare nevoie pentru a fi energic. Ei bine, consumul acestora va ajuta la îndepărtarea stresului într-un mod cât mai eficient.

Dar să nu uităm de rolul colosal pe care îl joacă aportul de apă în hidratarea și menținerea corpului într-o stare cât mai bună. Un corp hidratat este un corp sănătos, la fel și cum un corp sănătos este aliatul perfect în lupta cu stresul.

Încearcă să dormi suficient

Ce înseamnă aceasta? Nu, nu suntem bătrânei dacă ne punem la somn mai repede, ci acest prim pas ne va oferi posibilitatea de a fi mai odihniți, receptivi, dar și mult mai liniștiți și vom avea energia necesară pentru aprofundarea informațiilor necesare promovării examenelor.

Chiar dacă atunci când vine vorba de somn mulți dintre noi tindem să adormim la ore târzii sau chiar spre începutul dimineții, este foarte important cum gestionăm acest comportament în perioada sesiunii. Neurmarea acestui pas esențial poate duce la oboseală, stări de agitație și nu în ultimul rând, la stres, exact factorul pe care încercăm să-l ocolim!

În cele din urmă, nu uita, fii optimist!

Când vine vorba, de exemplu, de trecerea examenelor, tot timpul trebuie să gândim pozitiv. Este greu, dar fără o gândire în acest sens, există posibilitatea ca tot ceea ce ți-ai propus să nu îți reușească.

Tu vrei să promovezi sesiunea. Nu? Ca urmare, ce te oprește să gândești pozitiv? Ce te oprește să dai tot ce ai mai bun din tine pentru a marca o astfel de reușită? Aceste întrebări trebuie să ți le pui de fiecare dată când ești antrenat într-o provocare. Trebuie să realizezi că singura necunoscută din situația respectivă ești tu! Așa că ia atitudine! Scapă de stres! Pregătește-te! Și reușește!

Articol realizat de – Tania Diaconu și Bianca Mutu

Autori

+ posts
+ posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *